onsdag den 10. februar 2016

Weekend i Nordjylland

Nu skal I bare høre: Jeg har brugt min weekend i det nordjyske, nærmere betegnet Aalborg. Jeg havde fået et tilbud om at komme og være med til en arbejdslørdag på Spejdercenter Thorup Hede, og så kunne jeg følges med nogle spejdervenner til en fødselsdagsfest i Århus.

Ja, efter at være færdig med at arbejde på Houens Odde, rejste jeg to en halv time for at komme til Ålborg. Jeg brugte fredag aften sammen med to gode spejdervenner, vi var på en øl- og rødvinsbar. Vi skulle ikke være fulde men bare have en hyggelig aften med snak og hyggeligt sammenvær.

Lørdag morgen klokken 8 skulle vi mødes på Spejdercenter Thorup Hede. Her startede vi dagen med morgenmad og slagmøde for, hvad dagen skulle bruges på. Jeg sagde ja til at køre traktor og flytte nogle ting, som skulle have en ny placering. Jeg var også med til at samle træ sammen, der blev læsset på en gammel Vestas-aflæsservogn, som Thorup Hede havde fået fingerne i for nogle år siden.




Dagen blev afsluttet med kaffe og kage. Kagen bestod af First Price-roulade med flødeskum. Det havde jeg aldrig før smagt, men det smagte rigtig godt efter en hård dags arbejde.



Jeg kørte hjem til en god spejderkammerat, og vi fik hver et hurtigt bad. Derefter samlede vi tre andre gode spejdervenner op, inden vi satte kursen mod Århus i en lille blå Hyundai i10. Aftenen i Århus gik godt. Min veninde, der holdt fødselsdagen, havde ønsket sig sokker, så det fik hun. ;-)

 Min spejder veninde bor i Pigespejdernes spejderhus til billige penge, men samtidig skal hun så også være leder. Super fed mulighed for at bo billigt i Århus!

Søndag morgen vågnede jeg og så, at jeg havde fået en SMS fra min spejderven, som beklagede meget: Min taske, hvor jeg havde alle mine ting i, var ikke kommet ud af hans bil. Derfor var den rejst tilbage til Aalborg. Han var en smule ked af det, men da jeg kunne konstatere, at jeg havde mit Rejsekort, mobiloplader og min mobil, kunne han jo bare sende den, når han fik tid i den følgende uge. :-)

 
Sådan kommer ting til at se ud, når man glemmer dem i Aalborg. Jeg venter stadig i spænding på at få mit sure vasketøj hjem til Houens Odde. :-D 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar