onsdag den 7. oktober 2015

Efterårsferien som GEÅ


Nu står efterårsferien snart for døren og vi er fire GEÅ Spejdere, der glæder os helt vildt! Vi bliver alle fire spredt for en uge rundt om i landet. Du kan læse lidt om hvad vi skal bruge vores ferie på.  

Jeg står overfor at bruge efterårsferien på min arbejdsplads, nemlig Houens Odde Spejdercenter. Centerets frivillige, Houmændene, holder hvert år arbejdsuge i efterårsferien. Ugen bliver kaldt VeKla, hvilket står for Vedligeholdelse og Klargøring. Derfor bliver ugen både brugt på generelle vedligeholdelsesopgaver og klargøringsopgaver forud for vintersæsonen.
Nogle af opgaverne, der vil blive udført på dette års VeKla er, at bådbroen bliver taget op af vandet, bådene bliver pakket væk for vinteren og lejrpladserne bliver tjekket igennem.
Udover alle arbejdsopgaverne står ugen dog også på hygge med Houmændene når dagens opgaver er overstået.


// Andreas


I København afholdes Tunisia-Denmark Camp, hvor vi tager i mod en række tunesere i efterårsferien. De skal være i godt selskab med seje danskere fra tirsdag til fredag. I samarbejde skal de lære en helt masse om demokrati, medborgerskab igennem en helt masse fede aktiviteter. Endelig skal de i fællesskab udarbejde et projekt, som de får en masse gode redskaber til. Det bliver super spændende, og du kan faktisk stadig nå at melde dig til, hvis det har interesse! Jeg glæder mig helt vildt, og det ved jeg også at Sofie og Mikkel gør - de har i hvert fald gjort en helt masse ud af det.


// Maria



Min efterårsferie skal bruges på Flamsted centeret. Her er vi en gruppe unge mennesker, som laver Roland 2 - Hverdagens Helte. Jeg skal være tutor, og jeg glæder mig helt vildt til at se alle de søde spejdere, og ikke mindst til at møde min patrulje. Planlægningen har været i gang længe efterhånden, og vi i staben kan næste ikke vente mere :-) Alle instruktionerne er lavet, de sidste ting skal lige printes, også skal jeg måske også snart i gang med at pakke inden alt for længe, men SÅ er jeg også klar til en efterårsferie med gang i!




// Katrine


I min efterårsferie skal jeg lave Diamant Extrem på Thorup hede,hvor jeg selv var på Diamant for mange år siden. Det er et område, der har bragt mig mange gode oplevelser. Jeg glæder mig vildt meget, da det er mit første Diamant Extrem som stabsmedlem. Jeg har for et år siden lavet Roland 1, så det er noget af et spring jeg har gjort. Jeg ser meget frem til at lave Extrem, så jeg venter bare på, at det kan blive weekend så vi snart kan komme i gang. Det skal nok blive en rigtig fed uge!



// Harald


Ingen kommentarer:

Send en kommentar