mandag den 17. august 2015

En weekend på Houens Odde

I denne weekend var jeg så heldig at skulle en tur til Houens Odde for at planlægge Roland 2 - Hverdagens helte - hvor jeg skal være stab til efteråret.

En weekend på Odden går man aldrig fejl af! Omgivelserne er evigt skønne, der er altid søde og ikke mindst dygtige mennesker, og naturen er fantastisk, den bare venter på, at vi går på opdagelse.
Jeg føler mig altid genopladet efter en weekend på Odden, lige meget hvor meget eller hvor lidt søvn det er blevet til :-)


Gilwell hytterne


Fredag efter arbejde hoppede jeg på toget mod Fredericia. Efter et glædeligt gensyn med staben og andre spejdere, jeg ikke havde set længe, gik vi i gang med at planlægge. Der er utrolig mange ting, man skal have styr på, når man skal stable et kursus på benene.

Lørdag var en lang dag med mere planlægning, vidensdeling og networking med de andre stabe, som holder kurser i efterårsferien. Det var spændende at høre, hvordan de forskellige stabe griber opgaven an, da nogle er mere garvede end andre. Vores stab tog en gåtur rundt i området, hvor vi også fik taget billeder, så deltagerne kan se, hvem der står klar til at give dem en fed oplevelse i efterårsferien.

Kidholmen
 
Lørdag eftermiddag fik Harald - vores GEÅ-Outdoor - og jeg også hilst på hinanden. Det var rart endelig at få sat ansigt og stemme på, hvem det er, jeg har skrevet frem og tilbage med her ovre fra CPH og selvfølgelig skal være i patrulje med det næste år. Det tegner godt i hvert fald.
 
Vores stab havde også vores maskot Flambert, eller Flamse, som vi kalder ham, med på Odden. Til stor morskab for Diamant-staben, som flere gange prøvede at stjæle vores gule ven. Jeg tror, de opgav, da vi ikke gik i panik, hver gang de hapsede den kære Flamse fra os.
 
 
 


 

Søndag fik stabene rundet af for denne gang og fik sagt på gensyn - der er virkelig ikke længe til lige pludselig. I stedet for at vende hjem til København, valgte jeg at sætte kursen mod Skanderborg for at lave et surprise-besøg hos mine bedsteforældre, da min bedstefar fyldte 70. Glæden var stor, da jeg pludselig dukkede op lige før eftermiddagskaffen. Vi tog ud og spiste på en asiatisk restaurant med en masse lækre retter, inden jeg igen vendte tilbage til København.
 

 

Så det var anden uge som Giv-et-år spejder. Roland er ved at tage form, og staben glæder sig i hvert fald! :-D
 
//Katrine

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar