tirsdag den 11. august 2015

Så er jeg rykket ind på CPH

Det er mandag, og jeg har nu været GEÅ i en uge - sikke en uge!
Flyttekasserne er pakket ud, spejdergrejet har fundet plads i skabet (og oven på skabet... og under sengen). Jeg har endda fået plantet blomster uden for døren i et par gamle gummistøvler, som en af de tidligere GEÅ'ere muligvis har glemt i lejligheden. 




Det startede forrige lørdag, bilen var pakket til bristepunktet, og så var det ellers ombord på Molslinjen med kurs mod Sjællands Odde og mit nye eventyr på CPH.
Jeg nød et par dages fri, inden jeg havde første arbejdsdag mandag, hvor jeg blev mødt af en masse søde kollegaer, som endda havde sørget for, at der var blomster og et fint lille kort på mit nye skrivebord. 


Jeg blev udstyret med arbejdscomputer og telefon og fik lov til at komme i gang. Allerede tirsdag var jeg blevet introduceret til, hvordan man laver rettelser og lægger nyt indhold op på spejdernet. Efter et lille møde om, hvad jeg regner med at få ud af mit år som GEÅ-kommunikation, og hvilke projekter jeg godt kunne tænke mig at lave, blev bloggen en realitet. De næste par dage gik med enkelte kommunikationsmøder, oprettelse af indhold på spejdernet samt design af bloggen. 

Hele min sommer er gået med at arbejde, af og til med nogle ret skøre arbejdstider, så det at min arbejdsdag ender omkring kl 16.00 er jo komplet uvant. Så jeg er ved at finde ud af nye måder at aktivere mig selv på. Forleden blev det til at plante blomster til fortrappen, så der er lidt hyggeligt når, Maria rykker ind om et par uger. Ikke at jeg er typen med grønne fingre, og jeg aner ikke, hvad jeg har plantet, men de pynter da ;-) 




Mine søde kollegaer på kontoret opfordrede mig til at tage ud og se noget af byen, nu jeg er her, og de deler gerne ud af tips til, hvad jeg skal se. Så i weekenden legede jeg turist for alle pengene. Havde jeg haft en bøllehat på og en selfie-stick i hånden, kunne jeg sikkert have sneget mig med på en af de guidede ture sammen med alle krydstogt turisterne. Lørdag vadede jeg København rundt med en af mine venner, som i forvejen bor her ovre. Rundt om søerne, ud på Amager, ind på Strøget, forbi Kødbyen, op i tårnet på Christiansborg og så meget mere. 


Biblioteks haven


Jeg har altid elsket gamle bygninger og historie, så København er jo som en legeplads for mig. Den gamle bibliotekshave er så utrolig smuk, lige som resten af det gamle København har det jo sin charme, og jeg kunne bruge flere timer på at gå rundt og kigge - det er vist godt, jeg har et år her ovre, inden turen går tilbage til Jylland. 

Smukke København fra Christiansborg tårn


Søndag stod på Zoologisk Have og ikke mindst min første cykeltur i København - det lyder måske ikke af meget, men indtil for et år siden, hvor jeg flyttede til Odense, havde jeg aldrig oplevet lyskryds til cyklister. Cykelturen gik gennem Frederiksberg Have, og igen blev jeg betaget af Københavns historie, da Frederiksberg Slot kom til syne. 

Denne søde lemur var hoppet ud af sit bur, 
sammen med en ven og var klar på eventyr.



Så her bor jeg. Første uge har været fantastisk, og jeg glæder mig til at se, hvad resten af min GEÅ-tid byder på - det tegner i hvert fald godt allerede nu! Jeg håber, I vil følge med på vores eventyr :-) 

//Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar