torsdag den 7. januar 2016

Scout Scoop 2015/2016

Scout Scoop 

Har du nogensinde hørt om Scout Scoop??? Inden jeg blev GEÅ havde jeg hørt om det, men muligheden havde ikke helt været der. Jeg blev spurgt om jeg havde lyst til at være materialemand i staben  på Scout Scoop, da det blev officielt at jeg skulle være GEÅ.

Jeg må nok indrømme at det der Scout Scoop er et super fedt koncept, man holder nytår i Gilwell hytterne, sammen med spejdervenner fra landet og verden. Det er den fedeste spejder event jeg personlig har hørt om længe!

Men ja. Som materialemænd kunne jeg og min GEÅ kollega Andreas sagtens få tiden til at gå. Der var mange små finurligheder, der også med en håndevending blev vores opgaver, men der var ingen opgaver som ikke kunne løses....  heller ikke da Andreas stod ude i vandet ved Gilwell med vand til knæene da vi lige skulle ha placeret et nytårsskilt.


Starten på Scout Scoop, hvor Andreas og jeg instruerede i hiken fra Kolding st.



Det her er en af de bedste ting der skete på Scoop, vi havde nemlig for meget suppe til overs, så vi ringede til Vækststedet og Savværket i Kolding og de ville utrolig gerne have den suppe som deltagerne ikke fik spist, da de ankom på Kolding St.



Hiken på Scout Scoop forgik på den måde, at hver patrulje skulle rundt i den lokale landsby og banke på ved husene og spørge om de måtte sove et sted ved dem. Ja, nogle endte med opvarmet garage og andre med en hel kælder for dem selv.



På Scout Scoop var der også rig mulighed for at slå mave efter den gode mad der var blevet serveret, eller lige hvile ud, inden der var et meget spændende foredrag om at være spejder i Uganda. Der er ingen tvivl om at deltagerne hyggede sig. Fik endelig man sved på panden, så var det ikke stabens skyld.



Ja, man skulle ikke tro det, men på Scoop, havde vi Pokémon som en af aktiviteterne.



Flaghejsning var en fast ting, som blev gjort hver morgen inden morgenmaden.




En af de sjove ting var, da man som materialemand skulle ind til Burger King og Mac Donalds for at spørge efter burgerpapir og pomfritbakker. De var utrolig åbne over for det, og den eneste bemærkning var at bare det ikke endte ude i skovbunden, så kunne vi bare sige hvor meget vi skulle bruge.


 

Jeg havde en Workshop som hed "Harald-Extrem", som gik ud på, at vi lavede et udpluk af nogle de ting man kan være heldig for at blive udsat for på Diamant Extrem. Jeg kan blandt andet fortælle, at der blev drukket rigeliget med vand, de forcerede en vandpassage under en lille bro og spiste en roulade under badet.


En af de andre fra staben Frederik, som jeg har lavet Diamant Extrem 150 sammen med, var også med på Scout Scoop 15/16. Der var en aften hvor vi havde de sammen gule Keb bukser, t-shirt og tørklæde på. Så lånte jeg også lige et par briller, så vi lignede hinanden den aften - sjovt så meget ens tøj kan gøre mennesker ens. 







Nytårsaften var der Kinesisk tema, hvor vi spiste kinesiske mad og havde kinesisk beklædning på. Det var super hyggeligt. Den 1 Januar gik med at rydde op, og pakke alle ting tilbage på de rigtig plads.

//Harald

Ingen kommentarer:

Send en kommentar